הכנת תקציב

הכנת תקציב

גיבוש תוכנית התקציב עובר את כל שדירת הניהול בארגון, וזאת בכדי לקבל הערכות מדוייקות ככל האפשר לתמהיל ההכנסות ולכל סעיפי ההוצאות והתשומות.

  • בתהליך ההכנה חשוב לקבוע מי מרכז את פרוייקט התקציב. במרבית העסקים זה יהיה מנהל הכספים או מנהל אחר במחלקת הכספים.
  • רצוי להפיץ הוראות הכנה למנהלי המחלקות:
  • תחזית ההכנסות– בפירוט חודשי
  • תחזית ההוצאות – בפירוט חודשי
  • מצבת כח אדם – העובדים, תפקידם, עלות שכרם, תוך בחינת מדיניות השכר הנהוגה בארגון.
  • בקשות לביצוע השקעות ורכש – ציוד, מכונות, או השקעות שונות.
  • נתונים ותחזיות – מט"ח, מחיר חומרי גלם העולמי, מדד, ריבית וכו'.
  • ביצוע תוכניות עבודה מפורטות ברמה מחלקתית.
  • מנהל התקציב – בודק סבירות, נחיצות ונכונות הנתונים.
  • בחינת תוכניות העבודה המפורטות עם הנהלת החברה – בדיקה נוספת של סבירות, נחיצות ונכונות הנתונים, והתאמה לחזון של מנהלי החברה.
  • מנהל הכספים או מנהל התקציב מכין את תקציב החברה – במידת הצורך, ניתן להכין בנוסף מספר ורסיות של התקציב, וזאת בהתאם לניתוחי רגישות שבוצעו. כמו-כן, כדאי ורצוי גם להכין תקציב מזומנים.
  • הצגת התקציב בפני הנהלת החברה – בחינת יכולת החברה לעמוד במשימות הקיימות בתקציב, בהיקפם ובעיתויים.
  • אישור התקציב בפני הנהלת החברה.
  • הצגת התקציב בפני שדירת הניהול בארגון – ככלי לרתימת עובדי החברה, להגברת המוטיבציה להישגיות וחשיבה כלכלית לדרגי הניהול השונים.
  • פנו אלינו, ונוכל לסייע בהכנת תקציב.